ComHem + Tele2 = Sant!

När jag hörde om att ComHem och Tele2 skulle slås samman visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka. Men det blev ju faktiskt hur bra som helst! ComHem kundtjänst och deras utbud och stabilitet tillsammans med Tele2 framåtanda och kundvänliga avtal blev ju en "match made in heaven" eller åtminstone en perfekt matchning i cyberrymden. 

Oavsett vilket kanalpaket man väljer följer ComHem Play med och deras bredband har så stor bredd att det är svårt att välja bland dem. Till och med särskilda studentabonnemang vilket super för de som lever på CSN-lån och bidrag. 

Men hur funkar deras kundtjänst idag?

ComHem kundtjänst har alltid varit bland de bästa när det gäller att ta hand om sina kunder. Det kan vara en kvarleva från tiden då de var en del av Televerket. Idag är de till och med flera nivåer bättre än förr. Skulle jag betygsätta dem får de toppbetyg! 

Man börjar med att gå till deras sida och välja den produkt man vill ha hjälp med. Sedan finns det en gedigen FAQ där de besvarar de vanligaste frågorna. Vill man prata med någon kan man ringa dem, och får svar snabbt. De stänger klocka sju på kvällen och har stängt på söndagar vilket är lite synd för det kan ju dyka upp problem även då. Fast det är klart, då kan man ju logga in och se om det går att hitta en lösning via sitt konto. 

 

19 jul 2021